10.000 adım

Sağlıklı yaşamın en önemli unsurlarından biri hareket etmektir. Egzersiz türleri içinde en etkin olanı ve herkesin kolayca yapabileceği tek egzersiz yürüyüştür. Sağlıklı bir yaşam istiyorsak bir günde en az 5.000 adım atmalıyız. Günde 5.000 adımdan daha az adım atıldığında vücutta paslanma başlıyor. Uzmanlar adım sayılarının daha da artırılmasını önerirken, sağlıklı ve dengeli bir yaşam için 10.000 adımı referans olarak gösteriyorlar.

Hareket etmek niçin önemlidir?

Egzersiz yapmak, yüzmek, dans etmek veya bisiklete binmek hastalıkların gelişme riskini büyük ölçüde ortadan kaldırıyor. Çeşitli sebeplerden ötürü bu tür egzersizler yapamıyorsanız, düzenli ve tempolu yürüyüş zihinsel ve fiziksel sağlığınız için oldukça önemlidir.

Düzenli yürüyüş yapmanın vücuda faydaları aşağıdaki gibi sıralanabilir;

  • Kalp krizi riskini azaltır.
  • Kilo vermeye ve sıkılaşmaya yardımcı olur.
  • Sağlıklı uyku düzenine yardımcı olur.
  • Stresi azaltır, depresyona iyi gelir.
  • Bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.
  • Kansere karşı koruma sağlar.
  • Mutluluk hissi verir.
  • Hafızanızı güçlendirir.

Yürüyüş yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

  • Yürüyüş için oksijen seviyesi yüksek, açık alanları tercih etmelisiniz.
  • Düzenli ve tempolu yürümelisiniz.
  • Tempolu yürüyüşten önce mutlaka ısınma hareketleri yapmalısınız.
  • Yemek yedikten hemen sonra yürümemelisiniz, en az 2 saat beklemelisiniz.
  • Bol su içmelisiniz.