Su Tüketimi

Su en önemli hayat kaynaklarımızdan biridir ve yetişkin bir bireyin vücudunun %60’ı sudan oluşur. Bu oran yaşa, boya, kiloya ve kişinin fiziksel aktivitelerine göre değişiklik gösterir. Su; besinlerin hücrelere taşınması ve vücut sıcaklığının dengelenmesi gibi pek çok hayati rol oynar. Su tüketimiyle ilgili faydalı bilgileri bu sayfada bulabileceksiniz.

Suyun vücuttaki önemi ve görevleri nelerdir?

 
  • Besinlerin sindirilmesine ve enerjiye dönüştürülmesinde rol oynar.
  • Atık ve toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.
  • Vücutta oluşan ödemin atılmasına yardımcı olur.
  • Kan hacmi ve basıncını dengeler.
  • Vücut ısının dengelenmesini sağlar.
  • Eklem kayganlığının sağlanmasında rol oynar.
  • Kan dolaşımını kolaylaştırır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Gerginlik, stres ve depresyon üstünde olumlu etkileri bulunmaktadır.
  • Metabolizmayı hızlandırır.
  • Cilt hücrelerini tamir ederek, cildin daha canlı ve parlak görünmesine yardımcı olur.

Günlük ne kadar suya ihtiyacımız var?

Günlük su ihtiyacı yaşa, cinsiyete, fiziksel aktivitelere göre değişiklik göstermekle birlikte günde 8-10 su bardağı kadar su tüketilmesi önerilmektedir. Bireysel olarak 35 ml x vücut ağırlığı ile hesaplama yapılarak günlük su ihtiyacı hesaplanabilir. Yeterli su içtiğinizin en basit göstergesi idrar renginizdir. Eğer yeterli seviyede su tüketiyorsanız idrar renginiz çok açık sarı ya da şeffaf olacaktır. Eğer su tüketiminiz az ise idrar renginiz koyu olacaktır. Kahve, çay, meyve suyu ya da bitki çayı gibi tüketilen sıvılar su tüketimi yerine geçmemektedir. Bu tarz sıvılar yalnızca idrar ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Sağlıklı bir yaşam için tüketilen bu sıvıların yanında mutlaka vücudunuzun ihtiyacı olan su tüketimini gerçekleştirmelisiniz.

Su seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?

 
  • Su etiketinde ruhsat numarası ve tarihi açık bir şekilde belirtilmelidir.
  • Su etiketinde analiz bilgileri eksiksiz bir şekilde yer almalıdır.
  • Su berrak olmalıdır.
  • Tavsiye edilen suyun pH değeri 6,5-8,5 arasıdır. Su seçiminde buna mutlaka dikkat edilmelidir.

Yeterli seviyede su tüketmemenin zararları nelerdir?

 
  • Böbrekleriniz görevini yerine getirememeye başlar.
  • Susuzluk baş ağrısına veya baş dönmesine sebep olur.
  • Konsantrasyonun azalmasına sebep olur.
  • Cilt sağlığını olumsuz yönde etkiler, cilt nemini ve parlaklığını kaybedebilir.
  • Yeterli seviyede su içmemek vücudun yorgun hissetmesine sebep olur.
Su tüketmenin vücuda faydaları tartışmasızdır. Bu sebeple günlük olarak tükettiğimiz diğer sıvıların yanında mutlaka su tüketimimizi de takip etmeliyiz.